Denver

30 augustus 2019 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Yayyy! Onze honeymoon is begonnen! De dinsdag na de bruiloft zijn we in het vliegtuig richting Amerika gestapt. In New York hadden we een overstap naar Denver van 3,5 uur waarvan we dachten dat we dit makkelijk zouden gaan redden. Totdat we de rij zagen voor de douane. Op het moment dat je denkt dat je er bijna bent en het hoekje om gaat, zie je dat de rij nog 2x zo lang is.. Na ruim 2 uur in de rij te hebben gestaan, brak het zweet ons uit. Gaan we het redden? De douane-check, koffer halen, koffer inchecken, opnieuw door de douane en instappen in 1uur en een kwartier? Vlak voordat we bij de gate aankomen, krijgen we een melding; vlucht vertraagd met 30 min(en later nogmaals 30 min)! Pff, wat een opluchting, kunnen we tenminste nog even onze blaas legen en onze eerste maaltijd op Amerikaanse grond eten: slappe patat en een burger. Zoals je leest, passen we ons direct aan. Met een volle buik stappen we weer in het vliegtuig en landen we om 23:30 uur in Denver. Nu kan onze reis écht beginnen!

IMG_4856

Wat doe je op dag 1 van je honeymoon? Ome Marco weet het antwoord maar al te goed, want Job heeft het er al jaren over.. Naar de Harbor Freight! (voor de vrouwelijke lezers; een gereedschapswinkel, jawel je leest het goed). Dus daar gaan we, nadat we een onwijs dikke bak (Infiniti QX80 met 5.5L V8) hebben opgehaald is het eerste adres dat we intoetsen op de navigatie: de Harbor Freight. Job helemaal in zijn nopjes zijn eerste dollars daar uitgegeven als herinnering voor deze nu al geslaagde Amerika-reis. Gelukkig is er naast de Harbor Freight ook een leuke winkel voor Kelly, de Dollar Tree. Allerlei goedkope zooi voor maar een dollar per stuk. Like it!! Wat ons al direct opvalt is de vriendelijkheid van de mensen hier, heel open en altijd zin om een praatje met je te maken, je te helpen of leuke tips te geven over de omgeving.

IMG_1457IMG_1458

In de middag zijn we de wijk Lower Downtown (Lodo) in gegaan en hebben we het Colorado State Capitol (gemeentehuis) van Denver bekeken, waar de blijkbaar beroemde one mile above sea level  traptrede is. Denver wordt namelijk ook wel de 'The Mile High City' genoemd, daar moest natuurlijk even een fotootje van worden gemaakt. Terwijl we rondlopen in de stad zien we van allerlei bijzondere mensen langskomen die we in Oldenzaal niet kennen; Junkies, zwervers, transgenders, insta-popjes die met de billen bloot op de foto willen met het stadhuis op de achtergrond en hier een half uur voor uittrekken, geloofsovertuigers en natuurlijk de algemene mafkezen. Terwijl we deze mensen bewonderen lopen we richting het prachtige station in afwachting om naar een baseball wedstrijd te gaan. Een impulsje op aanraden van de man bij de autoverhuurder. De Colorado Rockies spelen tegen de Boston Red Sox. Ontzettend leuk om even de sfeer te proeven van zo'n wedstrijd, maar mensen wat een traag spel is dat! Dus na 1,5 uur hadden we het wel voor gezien en zijn we met een hotdog op de hand en een blaar onder Kelly's voet met de trein naar huis gegaan.

IMG_1470IMG_0884

Op naar de Rocky Mountains!

P.S. zie kopje foto's (bovenaan) voor nog wat meer kiekjes!

1. Mama:
    30 augustus 2019
    Heerlijk, om zo met jullie mee op reis te zijn. Voor een eerste dag, klinkt het veelbelovend 😘
  2. Evelien:
    30 augustus 2019
    Heel leuk om mee te lezen, mooi bak hoor!
  3. Suzanne:
    Wat super leuk om te lezen!!! Geniet er van 🥰
  4. Tante Nicole:
    30 augustus 2019
    Hey luitjes, das genieten, dat doen jullie goed!! Heerlijk om een beetje met jullie mee te reizen, kan niet wachten tot het volgende verhaal!!
  5. Marieke:
    30 augustus 2019
    Heel gaaf. Geniet er lekker van. Leuk om met jullie reis mee te lezen!
  6. Ome Marco:
    30 augustus 2019
    Wat leuk zo’n log / blog whatever verslag! Ik leef erg mee😉 enjoy your trip , go with the flow!🇺🇸
  7. Candi:
    31 augustus 2019
    Leuk om met jullie reis mee te lezen! Enjoy😃
  8. Valerie:
    31 augustus 2019
    Veel plezier en een fijne reis! Ik lees graag mee :) Dikke kus!
  9. Tante Nicole:
    31 augustus 2019
    Ik ben jaloers, ik wil ook, geniet ervan, ik ga jullie volgen!!