Las Vegas & Death Valley

11 september 2019 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Onze trip naar Las Vegas begint relaxed. Het is niet zo ver rijden, dus we doen alsof het vakantie is en staan niet te vroeg op. Onderweg wordt het landschap vlakker, droger en warmer en worden de bomen vervangen door struiken; we rijden richting de woestijn van Nevada. Terwijl het steeds kaler wordt en we al een tijdje nauwelijks tekenen van leven zien, verschijnt er opeens een skyline in de verte; Vegas! Al gauw rijden we op een 5-baans snelweg en even later staan we op de parkeerplaats van het Excalibur hotel (dat kasteel met die torentjes met blauwe en rode daken). Binnen is direct alles gericht op gokken. Je kunt geen richting uitkijken zonder een fel verlichte gokkast te zien en de indeling van de ruimte lijkt zo ontworpen om je te laten verdwalen en zo lang mogelijk binnen te houden. We kijken onze ogen uit. Nadat we de spullen gedropt hebben lopen we, als de toeristen die we zijn, naar het bekende Welcome to Las Vegas bord om wat kiekjes te schieten.

IMG_2531

We pakken daarna de bus die ons via de Strip naar Fremont Street brengt. Het is grappig om te zien hoe het nieuwe Las Vegas zich hier met het oude mengt. We kijken onze ogen uit, maar we beseffen ons al gauw dat dit niet een stad voor ons is. Het is te opgefokt, te chaotisch en te nep. Het voelt alsof de Sin City geforceerd wordt. Alles draait om feesten, zuipen, seks en zo veel mogelijk geld uitgeven want dat heeft hier een andere waarde dan in de rest van de wereld.

IMG_2544

Na een relaxte maaltijd bij een Irish Pub aan de Strip lopen we langs de boulevard om de hotels in het donker te bewonderen en de fonteinen van het Bellagio te bekijken. Vervolgens is het tijd om het casino in te gaan. Nou, wat een succes... Gewapend met een Martini en een Corona'tje ($20 totaal) proberen we een paar slot machines uit die de dollars maar al te graag inslikken en proberen we ons geluk met Roulette. Helaas zagen we te laat dat we bij een tafel stonden die een minimum inleg had van 15 dollar per ronde, dus daar zijn we na 2 rondes ook maar gestopt. Lang verhaal kort, 3 kwartier later was ons speelgeld op en zaten we weer op de hotelkamer..

IMG_1197IMG_1198

De volgende dag rijden we weg uit de drukte van Vegas om te genieten van een ander extreem gebied op aarde: Death Valley. Zodra we de buitenwijken van de grote stad achter ons hebben gelaten, is het weer een woestijn die kaler en kaler wordt. We besluiten naar Badwater Basin te rijden. Dit is het laagste punt van Amerika (86m onder zeeniveau) en het gebied is één grote zoutvlakte. En oja, het is er ook tyfus heet.. Over de zoutvlakte waait gelukkig een goed briesje (lees warme föhn) waardoor het zweten nog even uitblijft en we een rustige wandeling maken over de uitgestrekte zoutvlakte. Wat een prachtig plaatje! Het is heel indrukwekkend hoe uitgestorven en extreem het gebied is. Eenmaal terug bij de auto breekt het zweet ons uit en gaat de airco op het maximum.

IMG_2657

Op de terugweg rijden we via de Artist drive langs de mooi gekleurde bergen (van verschillende mineralen in de grond) door naar de eindbestemming van de dag; Lone Pine. In dit kleine en klassieke dorpje overnachten we in het Dow Hotel, een mooi en oud hotel met een klassieke Western uitstraling. Prima voor een overnachting op onze reis naar Yosemite National Park. En dat bewaren we voor de volgende blog! De reis naar Yosemite begon in ieder geval al goed..

IMG_1216

Stay tuned!

1. Mama:
    11 september 2019
    Blijft heerlijk, ..... ‘s ochtends wakker worden en een mooi reisverhaal van jullie kezen 👍😘
  2. Ome Marco:
    12 september 2019
    Is there something wrong officer? 🤣🤣 mooi verhaal weer! Woestijn is mooi..
  3. Evelien:
    14 september 2019