Rocky Mountains

1 september 2019 - Rocky Mountains, Verenigde Staten

WOW, wat onwijs prachtig is het natuurgebied de Rocky Mountains! We kunnen niet anders zeggen. Ge-wel-dig! Onze eerste volle dag hier hebben we de Bear Lake trail gewandeld (zeg gerust hiken). We rijden 's ochtends vroeg om 07:30 uur naar het Bear Lake, om daar eerst dit meer te bewonderen. Terwijl we daar onze muffin (die we natuurlijk hebben meegenomen van ons ontbijtje bij onze lodge) willen verorberen worden we belaagd door een chipmunk (eekhoorn). Wij vermoeden dat hij ons al zat op te wachtten bij het bankje in de hoop dat er wat kruimels vallen. Totaal niet schuw poseert hij nieuwsgierig voor Job's camera, en zie het resultaat!

IMG_1554

Het rondje om Bear Lake is goed te doen en we hebben nog geen last van de 2880 meter hoogte. Dus we wandelen vol goede moed door naar het volgende meer. De wandeling is wat pittiger dan verwacht en na iedere zoveel meter rustten we uit om weer even op adem te komen en onze hartslag te laten zakken naar weer normale waarde. Want Kelly voelt met een vinger aan de hals dat haar hartslag toch wel rond de 110 bpm moet zitten. Job heeft blijkbaar (hoe weten we ook niet) een betere conditie, want zijn hartslag zat maar rond de 90-100bpm. Uiteindelijk leidt de hike ons naar Nymph Lake, Dream Lake en Emerald Lake. Emerald Lake was het eindpunt en het meest indrukwekkend. Dit meer ligt op 3080 meter boven zeeniveau aan de voet van de bergen. Terwijl we pauzeren met een boterhammetje kijken we uit op de deels besneeuwde bergtop, de kleine waterval die het meer vult en een groep klimmers die in de verre verte de rotsen trotseren. Na een paar foto's dalen we weer af langs het pad en de meren terug naar de auto.

IMG_1645IMG_1565IMG_0927 2

's Middags doen we het rustiger aan en sjokken we met de zon op onze bol door het dorpje, genieten we van een bord Super Nachos en een halve liter cola op een dakterras en bewonderen we de prachtige klassieke auto's van de Estes Park Car Club (een kleine vereniging van lokale bejaarde autoliefhebbers).

Op dag 2 in de Rocky Mountains gaan we de hoogte nog meer opzoeken; de Trail Ridge Road is de hoogst gelegen doorgaande weg in Colorado en leidt dwars door de Rockies. Er zijn veel verschillende uitkijkpunten langs deze weg waar je de auto kunt parkeren en van het uitzicht kunt genieten. Hoe verder we de bergen in rijden hoe indrukwekkender de uitzichten, maar ook hoe kouder het wordt het hoe harder het waait. We hebben op deze hoogte (+/- 3750 meter) moeite met het beklimmen van sommige steile paden en moeten vaak even op adem komen. De klim is het volledig waard en we nemen de adembenemende plekken rustig in ons op. Na een korte stop in het Visitor Center (+/- 3550 meter) rijden we de berg af naar het volgende dorpje om wat boodschappen de doen. Op de terugweg trekt er een kleine bui over de bergen en zijn we blij dat we 's ochtends in alle rust van de uitzichten hebben kunnen genieten. Het is 's middags een stuk drukker bij de uitkijkpunten!

IMG_1700

Terug in de lodge nemen we nog een korte duik in het zwembad en de jacuzzi en warmen we onze instantnoodles op in de magnetron (we hadden geen zin in weer een grote maaltijd in een restaurant). Terwijl we met een toetje aan het nagenieten zijn komen er langzaam twee grote herten voor ons balkon langs lopen. In de prachtige avondzon zitten ze op 25 meter van ons balkon met elkaar te stoeien. Het geluid van de tegen elkaar kletterende geweien en het burlen is de perfecte afsluiting van deze dagen in de Rocky Mountains.

IMG_1772

Morgen hebben we een reisdag voor de boeg en gaan we de bergen verlaten voor de bloedhete rotsen en woestijn in het oosten van Utah. Arches National Park, here we come!

P.S. onder het kopje foto's (bovenaan) staan nog extra foto's!

1. Sharon:
    1 september 2019
    Gaaf hoor! Leuk om weer te lezen. Succes met de hitte in Moab!
  2. Mama:
    Wow, prachtig. Wat genieyen, wat een natuur ❤️
  3. Rob:
    1 september 2019
    Mooi hoor. Heel leuk om te lezen!👌🏼
  4. Ome Marco:
    1 september 2019
    Mooi!! En inderdaad erg leuk om te lezen!
  5. Lilly:
    3 september 2019
    Heel gaaf!! Prachtige natuur!
  6. Broer:
    4 september 2019